Dela med andra

Junior nätverkstekniker till 2nd line support

Publicerad 2017-09-01


Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget - så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.

Atea Technical Services (ATS) är en avdelning inom Atea som hanterar alla supportavtal till Ateas kunder. På vårt kontor i Kista i Stockholm vill nu utöka vårt team med ytterligare en supporttekniker.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker inom ATS kommer du arbeta i ett 2nd line support-team som idag består av fyra tekniker samt en Incident & Problem Manager.

Som supporttekniker hjälper du våra kunder att felsöka kring både hård- och mjukvarurelaterade incidenter. Atea Service Desk tar emot, validerar och registrerar inkomna ärenden och tilldelar det därefter till ATS 2nd line. Du gör en diagnos av ärendet och kontaktar kunden och vid behov kan även leverantör kopplas in i felsökningen.

Felsökning sker remote från kontoret och vid behov skickar du ut en onsite-tekniker som du ansvarar för att guida och ge instruktioner. Vid konstaterat hårdvarufel koordinerar du att utbytesenheter skickas till kunden.

Cisco är vår främsta samarbetspartner och den mesta utrustningen vi hjälper våra kunder med är Cisco-utrustning, men vi har även samarbete med andra leverantörer.

I arbetet ingår att:
• Ansvara för att tilldelade ärenden hanteras inom SLA
• Ansvara för felsökning och problemlösning av tilldelade ärenden
• Ansvara för återkoppling till kund sker regelbundet - vårt mål är att ha nöjdast kunder i branschen!
• Ansvara för hantering av ärendet mot tredjepartsleverantörer
• Ingå i beredskapsteamet och ha beredskap ca var 6:e vecka


Kvalifikationer
För att lyckas som supporttekniker behöver du:
• Teknisk universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet av tekniskt arbete
• Erfarenhet av Cisco (gärna CCNA eller CCNP)
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Det viktigaste av allt är dock att du tycker det är roligt att jobba med ärendehantering och remote felsökning (ofta utan tillgång till eller insyn i kundens miljö). Att du blir taggad av att få hjälpa våra kunder när de behöver snabb hjälp med de incidenter som inträffat i deras IT-miljö. Och att du har förståelse och kan behålla lösningsfokus även när kunder är stressade över att deras IT inte fungerar.

Meriterande egenskaper inkluderar:
• Erfarenhet av arbete med ärendehantering i en 2nd eller 3rd line
• Erfarenhet av att jobba med Cisco TAC

Meriterande är också erfarenhet av arbete med något eller några av nedan områden inom Cisco:
• Säkerhet (Cisco ACS/ISE, CSM, IPS, ASA/FirePower, VPN, Certifikathantering)
• Wireless/wired Management (Cisco Prime Infrastructure, WiSM/WLC)
• Datacenter och Virtualisering (UCS, Switching, Säkerhet)
• Switching/Routing (IOS, IOS XE, IOS XR, NXOS)
• Cisco IP Telefoni, Video (Collaboration)
• Lastbalansering (Cisco Ace/ Citrix NetScaler )


Kontaktperson
Anneli Glimmerdahl
anneli.glimmerdahl@atea.se
072-2381221

Jobbansökan
Ansök via epost.
anneli.glimmerdahl@atea.se


Tillbaka
  Arbetsgivare
Atea Sverige AB

Antal platser
1 st


Ort
Stockholm

Sista ansökningdag
2017-11-30

Tidsperiod
Heltid



Bookmark and Share